STÄDMATERIAL

Vanliga Frågor



1. Hur blir jag kund?


Om du är intresserad av att bli kund hos oss så kan du antingen göra din bokning via vårat Online Bokningssystem, telefon eller e-mail.


2. Hur snabbt kan vi komma igång med tjänsten?


Vi kan komma igång med tjänsten 3 dagar efter bokningen.


3. Vad innebär provstädning?


En provstädning innebär att vi kommer hem till dig och utför en ordentlig städning. Det är bra att du är hemma vid det tillfället för att gå igenom med städerskan ifall du har några särskilda önskemål, om något behöver speciell skötsel eller rengöringsmedel som ska användas för olika syften, därefter klarar städerskan på egen hand. En provstädning är inte bindande för fortsatt städning.


4. Vad behöver jag som kund att tänka på innan städningen?


För att städningen få korrekt effekt så är det bra att plocka undan leksaker, kläder och andra föremål som kan hindra arbetet. Har du valt fönsterputsning så ska blomkrukor, gardiner eller andra föremål som står i vägen för fönsterputsaren.


5. Är det någon bindningstid samt uppsägningstid?


Du som kund har ingen bindningstid utan endast två (2) veckors uppsägningstid. Provstädning har ingen bindningstid eller uppsägsningstid.


6. Får man samma personal vid varje städtillfälle?


Vårat mål på Violas Team AB är att våra kunder har samma personal , veckodag, tid. Vissa undantag som vid sjukdom kan en annan städerska hoppa in istället.


7. Måste jag lämna ut nycklar?


Nej, ifall du finns på plats vid varje städtillfälle behöves det inte. Finns flera olika nyckelrutiner och vi är båda vana vid nycklar och larm. Vi har ett nyckelkontrakt där vi binder oss att ansvara för nyckeln vid överenskommande tider för städning. Sen finns det även ett annat alternativ att gömma nyckeln under dörrmattan, krukan etc.


8. Vad händer om något går sönder?


Violas Team AB har en ansvarsförsäkring som täcker skador som kan uppkomma under städningen. Alla skador ska rapporteras till oss senast 24 timmar från städtillfället. Skador som rapporteras senare än 24 timmar kommer inte att beaktas. Kommer man fram till att det är Violas Team AB som orsakat skadan så kommer kunden att ersättas utav oss.


9. Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?


Vi på Violas Team AB strävar efter att du som kund är mer än nöjd därför har vi nöjd-kund garanti. Skulle du vara missnöjd med vårat arbete så ska du kontakta oss inom 24 timmar från städtillfället så åtgärdar vi problemet så snabbt som möjligt.


10. Är personal anställd på Violas Team AB eller underentreprenör?


Vi har bara personal som är anställd på Violas Team AB med hänsyn till LAS och med alla försäkringar som krävs.


Nycklar och larm


Violas Team AB hanterar nycklar och larmuppgifter på ett betryggande sätt så att de inte riskerar att hamna i obehörigas händer. Vi vet att alla vara kunder har några funderingar ang städ och hur blir man kund. Där försöker vi förklara lite


Fakturering


Alla fakturor skickas via e-post utan någon faktureringsavgift. Om fakturan inte betalats inom den angivna tiden (tjugo dagar) kommer vi skicka en påminnelse Faktura kommer inom några dagar efter utfört arbete. Regelbundna städningar faktureras en gång i månaden.


Miljöpolicy


Att ständigt verka för att förbättra vårt miljöarbete för att skona natur och miljö genom att arbeta med miljövänliga medel, organisera transporter, sortera våra avfall och kräva det samma av våra underleverantörer. All vår verksamhet ska präglas av ett aktivt miljötänkande där all kunskap tillvaratas.

Referenser